Kim André M. Andersen
SALGSAKTIVERING, UX, DESIGN & MERKEVARELEDELSE
En bred kundeportefølje fra detaljhandel, arrangementer og turisme; med spisskompetanse innen merkevarekommunikasjon og markedsføring
Med over 10 års erfarenhet som selvstendig næringsdrivende har jeg over tid oppnådd en verdifull kompetanse innen kommunikasjon og markedsføring, samt daglig drift av virksomheter. Jeg er i mitt rette element når jeg får sjonglere flere baller samtidig.
• Ferdigheter og erfaring fra et bredt spekter av kunder innen detaljhandel og turisme
• Verdsetter et godt og helhetlig syn rundt pågående prosjekter
• Erfaren og kunnskapsrik innen kreative og verdiskapende prosesser
• God kommersiell og finansiell forståelse
• Dyktig på verktøy fra Adobe, Apple, WordPress og ulike CMS-systemer
Kunde Eksempler

Nasjonal PR Konsulent
Prosjekt: E-Bike Rapport

Markedskonsulent
Prosjekt: Green Friday, Instore Eventer

Video Produksjon
Prosjekt: RedMonday

Markedssjef
Prosjekt: Opplev Østlandet (merkevare, webapp, seo)
ARbeids erfaring
Kommunikasjons & Markedførings Konsulent
K Tone Productions ANS
Merkevarestyring, Markedsaktivering, Vekststrategier, UX (Brukeropplevelse), Webdesign & CMS, Nettbutikk & eCom, Digital Synlighet, SEO-optimalisering, Innholdsproduksjon, Annonseproduksjon, Videoproduksjon, PR-håndtering
2012 – Pågående
VIS ARBEIDSERFARINGS BESKRIVELSE
KOMMUNIKASJON & MARKEDSFØRINGS KONSULENT
– Merkevareledelse
– Markedsaktivering
– UX (brukeropplevelse)
– Vekststrategier
– Webdesign og CMS
– Nettbutikk og eCom
– Digital synlighet
– SEO-optimalisering
– Innholdsproduksjon
– Annonseproduksjon
– Videoproduksjon
– PR-håndtering
KORT BESKRIVELSE
De siste 10 årene har jeg vært selvstendig næringsdrivende innenfor området kommunikasjon og markedsføring. Hovedfokus har vært å aktivere salg og skape vekst for kunder, samarbeidspartnere og sponsorer. De vanligste oppgavene har vært knyttet til salgsaktivering via arrangementer, kampanjer, eCom, UX, markedsposisjonering, vekststrategier, partnerrelasjoner, musikkprofilering, innholdsproduksjon og PR for kunder i varehandel og reiseliv . Eksempler på kunder er Fjällräven, Redbull, Hemsedal Cafe, Shimano, Nocco, Heim Gruppen, Home & Cottage og Nikkers.






















































Brand Manager
BeReal AS
Prosjektledelse, Markedsaktivering , Webdesign & CMS , Webshop & eCom , UX (Brukeropplevelse), Digital synlighet, Håndtering av sosiale medier, SEO-optimalisering, Innholdsproduksjon , Messer og arrangementer, Partnerforhold, Intern kvalitetskontroll, Mediehåndtering
06/2016-02/2020
VIS ARBEIDSERFARINGS BESKRIVELSE
BRAND MANAGER
– Prosjektledelse
– Markedsaktivering
– UX (brukeropplevelse)
– Webdesign & CMS
– Webshop & eCom
– Digital synlighet
– Innholdsproduksjon
– Håndtering av sosiale medier
– SEO-optimalisering
– Messer og Arrangementer
– Partnerforhold
– Intern kvalitetskontroll
– Mediehåndtering
KORT BESKRIVELSE
Som Brand Manager var jeg ansvarlig for salgsaktivering via merkevarekommunikasjon (e-com, UX, SoMe, partnerkanaler, markedsaktiviteter, messer etc.), Strategisk markedsføring (SoMe, Facebook, Pixel, Google SEO), Innholdsproduksjon (bilde, video og tekst). I tillegg jobbet jeg også med produktutvikling. Selskapet ble solgt i 2019/2020.












Kategorisjef
Markedskoordinator
ProLyd AS
Innkjøper og produktspesialist, Markedsaktivering, Markedsutvikling, Intern & ekstern opplæring, Events & Messer, Distribusjonskanaler, Webshop & eCom, UX (brukeropplevelse), Innkjøp av annonseplass, Annonseproduksjon, Innholdsproduksjon, Digital synlighet,Partnerforhold
03/2006-07/2012
VIS ARBEIDSERFARINGS BESKRIVELSE
KATEGORISJEF
– Innkjøper og produktspesialist
– Markedsaktivering
– Markedsutvikling
– Intern og ekstern opplæring
– Events & Messer
– Distribusjonskanaler
MARKEDSKOORDINATOR
– Webshop & eCom
– UX (brukeropplevelse)
– Innkjøp av annonseplass
– Annonseproduksjon
– Innholdsproduksjon
– Digital synlighet
– Partnerforhold
KORT BESKRIVELSE
Kategorisjef med resultatansvar innen salg, import og distribusjon, samt markedsaktivering. Noen av de daglige oppgavene innebar også koordinering av overordnede markedsaktiviteter, kampanjer, kurs/opplæring og digitale kanaler for bedriften. Som Kategorisjef var jeg spesialist på mitt fagfelt og skulle bistå med alt fra skreddersydd og integrering av løsninger mot key accounts, til service og oppfølging av større leveranser. Eksempler på kunder er Music Retail Norway / 4 sound, Smartklubb / Coop, kringkastere som NRK, TV Norge, samt store norske og internasjonale artister. Nøkkelen til suksess i rollen var relasjonsbygging og kontinuerlig oppfølging av eksisterende nettverk.





Webansvarlig
Markedskoordinator
Procom AS
Webshop & eCom, UX (brukeropplevelse), Crossplatform Kompatibilitet. SEO Optimalisering, Digital Synlighet, Innholdsproduksjon MARKEDSKOORDINATOR, Innkjøp av annonseplass, Kampanjeplanlegging, Annonseproduksjon, Partner Relasjoner
03/2006-07/2012
VIS ARBEIDSERFARINGS BESKRIVELSE
WEBANSVARLIG
– Webshop & eCom
– UX (brukeropplevelse)
– Crossplatform Kompatibilitet
– SEO Optimalisering
– Digital Synlighet
– Innholdsproduksjon
MARKEDSKOORDINATOR
– Innkjøp av annonseplass
– Kampanjeplanlegging
– Annonseproduksjon
– Partner Relasjoner
Utdannelse
Bachelor i Eksponeringsdesign
Westerdals Oslo ACT
Design, kommunikasjon, merkevareidentitet, markedsføringsstrategier
08/2012 – 05/2015
VIS BESKRIVELSE AV UTDANNELSE
Mediefag, Bachelorstudiet i eksponeringsdesign er et kommunikasjonsfag i grenselandet mellom markedsføring og design. Mitt spesialiseringsområde er merkevarekommunikasjon og design. Begge områdene krever god forståelse for forretningsanalyse, kommunikasjonsstrategier og konseptutvikling.
AVSLUTTNINGSKARAKTER: Bestått













































Developing & Motivating Leadership
BI Business School
Grunnleggende lederskap
2016
VIS BESKRIVELSE AV UTDANNELSE
Ledeskaprsutvikling, frittstående kurs.
AVSLUTTNINGSKARAKTER: Bestått
ICT-Operation, VG1
Sogn High school
Serverteknologi, datasystemer og sikkerhet
08/2002 – 06/2003
VIS BESKRIVELSE AV UTDANNELSE
Datasystemer, nettverk, sikkerhet og web / PHP / SQL databaser
AVSLUTTNINGSKARAKTER: Bestått
Music Theory
Nordic Institute for Stage and Studio
GRUNNLEGGENDE MUSIKK TEORI
01/2003 – 05/2003
VIS BESKRIVELSE AV UTDANNELSE
Musikkteori, faget tok for seg grunnleggende begreper og musikkteori.
AVSLUTTNINGSKARAKTER: Bestått
Media & Communication
Sogn Highschool
KOMMUNIKASJON, MARKEDSFØRING, DESIGN
08/2001-06/2002
VIS BESKRIVELSE AV UTDANNELSE
Medievitenskap, medier og kommunikasjon, GK1.
AVSLUTTNINGSKARAKTER: Bestått
Verktøy & Ferdigheter
VERKTØY
Adobe Creative Suite
Apple Final Cut Pro X
Apple Logic Pro X
Graphisoft Archicad
Microsoft Office
WordPress 6.+
WooCommerce
FERDIGHETER
Markedsaktivering
UX og Design
Prosjektledelse
Merkevarehåndtering
Partnerforhold
Innholdsproduksjon
Foto og Video
SPRÅK
Norsk (morsmål)
Engelsk (flytende)
Svensk (flytende)
Tysk (noe)
Spansk (noe)
SERTIFISERINGER
Project Management Simplified
av Chris Croft, Project Management Institute | LinkedIn
Leadership: Practial Skills
av Chris Croft, Project Management Institute | LinkedIn
Be the Manager People Won’t Leave
av Larui Ruttiman | LinkedIn
Personlig Prosjekter
02/2021 – pågående | Opplev Østlandet | (Turisme, SoMe, Markedsføring) |
08/2018 – 03/2021 | Music Is My Fuel | (SoMe, Merch) |
11/2014 – 04/2016 | Visit Oslomarka | (SoMe, Merch, Guided Tours) |
Personlig Informasjon

KIM ANDRÉ M. ANDERSEN
Bachelor i Eksponeringsdesign
m. spesialisering i merkevarekommunikasjon
Telefon: +47 95753573
Epost: kim@ktone.no
Web: www.ktone.no
LinkedIn: Open LinkedIn
Yrkesstatus: Consultant, self employed
Lokasjon: Sweden (GBG) & Norway (OSL)
Førerkort: Kjørekort (B), Båt Førerbevis (50ft>)
INTERESTS
Kiting & Surfing
Havet & Båter / Seiling
Slalom & Langrennski
Mat & Vin
Fiske & Natur